Skip to main content

Τα δεδομένα για το μέλλον της φετινής σεζόν στην Euroleague

Το μέλλον της φετινής σεζόν στην Euroleague κρίνεται στην Γ.Σ της Δευτέρας (25/5), όπου οι 11 ομάδες με εγγυημένο συμβόλαιο «Α»,  θα αποφασίσουν για το αν θα επιστρέψουν στα γήπεδα, για το φινάλε της χρονιάς, ή αν θα μπει οριστικά «παύλα» και οι ομάδες θα αρχίσουν τον προγραμματισμό τους ενόψει της νέας περιόδου.

Ακόμα όμως και αν αποφασιστεί η επιστροφή στα γήπεδα, τα προβλήματα δεν λύνονται, ως εκ θαύματος. Το αντίθετο, μάλιστα, καθώς, όπως υποστηρίζει σε άρθρο της η «Mundo Deportivo», υπάρχουν ομάδες οι οποίες δεν έχουν δικαίωμα ψήφου, αλλά θα μπορούσα να μποϊκοτάρουν την συνέχεια της σεζόν, καθώς, από την στιγμή που η παρουσία τους στην Euroleague δεν είναι δεδομένη για την νέα περίοδο, τότε ίσως θεωρήσουν πως δεν υπάρχει λόγος να ξοδέψουν ένα ποσό ύψους 100-150 χιλιάδων ευρώ, που θα χρειαστεί για πτήσεις τσάρτερ προς την χώρα που θα διοργανώσει την τελική φάση, ξενοδοχεία, τεστ για τον κορονοϊό και λοιπά έξοδα, καθώς επίσης και ένα +5% στους μισθούς των παικτών (όπως έχει συμφωνηθεί ανάμεσα σε Euroleague και ELPA). Όλα αυτά τα έξοδα, σε μία σεζόν ήδη κατεστραμμένη οικονομικά, λόγω του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, από τις επτά ομάδες που δεν έχουν δικαίωμα ψήφου, οι τέσσερις θεωρούνται, ουσιαστικά, εξασφαλισμένες. Βιλερμπάν και Μπάγερν Μονάχου έχουν ακόμα ένα χρόνο συμβόλαιο με την Euroleague, οπότε θα αγωνιστούν κανονικά και την νέα σεζόν, ενώ Άλμπα Βερολίνου και Βαλένθια θα διεκδικήσουν την θέση τους από τα πρωταθλήματα Γερμανίας και Ισπανίας (που κάνουν restart), στόχος κάτι παραπάνω από εφικτός για αμφότερες.

Το πρόβλημα παρουσιάζεται στις υπόλοιπες τρεις ομάδες, όπως η Ζενίτ Αγίας Πετρούπολης, ο Ερυθρός Αστέρας και η Χίμκι, οι οποίες ζητούν ουσιαστικά από την διοργανώτρια αρχή κάποιες διαβεβαιώσεις, ενόψει της νέας σεζόν. Σε διαφορετική περίπτωση, θεωρούν πως δεν υπάρχει λόγος να «μπουν περισσότερο μέσα», από την στιγμή που η επόμενη σεζόν ίσως  τους βρει εκτός Euroleague.

Και αν η Ζενίτ έχει πίσω της την Gazprom, η οποία προορίζεται για τον επόμενο μεγάλο σπόνσορα της διοργάνωσης, σε περίπτωση αποχώρησης της Turkish Airlines, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις Χίμκι και Ερυθρό Αστέρα, που βρίσκονται στον.. .αέρα, καθώς το μεν πρωτάθλημα της VTB ολοκληρώθηκε χωρίς πρωταθλητή (με την Χίμκι να βρίσκεται στην κορυφή), στην δε Αδριατική Λίγκα,  ο Ερυθρός Αστέρας, την στιγμή της διακοπής, βρισκόταν στην 3η θέση, με την Παρτιζάν στην 1η.

Χαρακτηριστικό το σχόλιο του GM της Χίμκι, Πάβελ Αστάκχοφ, ο οποίος τονίζει:

«Οι ομάδες θα έχουν πολλά έξοδα. Θα πρέπει να πληρώσουμε ένα έξτρα +5% στους μισθούς των παικτών, πτήσεις τσάρτερ στο μέρος που θα επιλεχθεί η συνέχεια της διοργάνωσης, αφού αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν απλές πτήσεις στην Ευρώπη, καθώς επίσης ξενοδοχείο και φαγητό για έναν ολόκληρο μήνα, για ένα γκρουπ τουλάχιστον 30 ανθρώπων. Πρόκειται για πολλά λεφτά, από την στιγμή που δεν έχουμε ένα μόνιμο συμβόλαιο με την Euroleague. Πρέπει να γνωρίζουμε αν θα παραμείνουμε ή όχι».